zaterdag 27 juni 2026

laatste week van het schooljaar 2025-2026

                        

                                                    


       Langs deze weg wil ik jullie, ouders, grootouders en familieleden, van harte bedanken:

.. .voor alle hulp, tijd en betrokkenheid.

....om te rijden en te begeleiden bij uitstappen naar het zwembad, Het Nest, de melkveeboerderij en zoveel andere activiteiten. Dankzij jullie hulp konden de kinderen heel wat mooie ervaringen opdoen.

...voor het materiaal dat jullie hebben meegebracht. Jullie bijdragen hielpen mij om de verschillende hoeken tijdens projecten nog rijker en uitdagender te maken.

...voor het poetsen van onze klas, zodat we telkens opnieuw in een nette omgeving aan een nieuwe week konden beginnen.

... voor de vele momenten waarop jullie tijd maakten om gezelschapsspelletjes te begeleiden, verhaaltjes voor te lezen, snoetjes te schminken en mee te genieten van het klasgebeuren.



    *afgelopen week...    

  • Maandag:
    *Werkten we onze placemats af als bedanking voor al de mama's en papa's.
    *Beschilderden we onze groeistok. Wat zijn ze dit schooljaar een groot stuk gegroeid :o)
    *Tijdens het vrij spel schilderden ze met water in de schaduw, ...
      

    *Als afsluiter van de dag vierden we de verjaardag van Laure. Ze trakteerde met heerlijke flensjes en aardbeien met slagroom. Als klasgeschenk kregen we de airfryer en rijgparels.  
     
    *Dinsdag werkten we verder aan onze bedankingen, werd er met Eva gesport en was het de verjaardag van Zoë. Ze trakteerde met lekkere cupcakes en klas als klasgeschenk een magisch tekenbord en ventilators. Die deden deugd in dat warme weer :o)
     
    *Woensdag was poetsdag. Dankzij al die helpende handen konden we het terras en de klas in een dag poetsen. Waarvoor dank!
    * Donderdag was er kleuterfestival. Emmy las het verhaal van "Fien weet de weg" voor en daarna mochten ze overal spelen. *Na veel spelen was het eindelijk zover :o) ... Felix en Nora gaven hun ja-woord en dankzij Robin was er heerlijke BBQ.
    *Tijdens de namiddag mochten ze eventjes op het springkasteel en kwam Isabel spelletjes spelen:

    *Ik kleefde de laatste twee blaadjes in hun groeiboek en werkte hun kei af.

  • *Vrijdag vierden we de verjaardag van Gloria en zij trakteerde met heerlijke aardbeien+ chocolade erop. Dat was een fijne afsluiter van de verjaardags- / feestweek :o) *Als middagmaal aten we hotdogs ... dat was smullen :o)



*volgende week: 

  • Maandag:
    *forum
    *Na het forum vertrekken we voor een hele dag naar de jungle, een indoor speelplein in Zwevezele. We gaan met de bus en zijn op tijd terug. Wij zorgen voor drankjes, koek, fruit en reservekledij.
    De kinderen brengen enkel een gevulde boterhamdoos mee. De boterhamdoos mag je 's morgens uit de boekentas halen en in de daarvoor voorziene bak doen.
    We spelen maandag op blote voeten, graag schoeisel voorzien zonder kousen en luchtige sportieve kledij. 

  • Dinsdag:  
    * 2de uur turnen
    Afgelopen weken werd het jaarlijkse voetbaltornooi georganiseerd. 
  • De winnende ploeg mag het opnemen tegen de veteranenploeg van de begeleiders. Iedereen mag komen kijken en dit vanaf 10.30u. Daarna zwaaien we tijdens het slotforum klas 6 uit.

*Opvangschema:
Gelieve het schema voor naar huis/opvang
in te vullen via deze link
  • *data 2026: 
    • 29 juni: naar de jungle

  • *Wat meebrengen / aanhebben?  
    • maandag: boterhammen en sportieve kledij   
  •                                  
                                           Nog een fijn weekend,

                                                         Veerle
  •                                                                     




           

vrijdag 19 juni 2026

week van 15/06/2026 - 19/06/2026

                               *deze week...    
         

      Wat hebben we weer een fijne gevarieerde week achter de rug! 

  • We werkten ons tafereel van de drie biggetjes verder af.
  • We vierden twee verjaardagen: Dayana trakteerde met heerlijke donuts en Nathan bracht aardbeien en chocoladecake mee. Hij gaf ons ook twee bellenblazers. Dat vonden ze de max.
  • Grietje, de oma van Zoë, kwam het verhaal "De 3 wolfjes en het vreselijke valse varken" voorlezen. Dat vonden de kleuters toch wel een beetje gek!
  • We brachten een bezoek aan de dorpsboerderij "Nest". Wat een zalige dag ... eentje vol leuke herinneringen! 
  • De papa en opa van Laure kwamen een barbecue metselen. De kleuters mochten elk twee bakstenen leggen en hielpen enthousiast mee.
  • Samen met de kleuters van Linde trokken we op spannende fotozoektocht op de speelplaats. Overal viel er wel iets te ontdekken!
  • Met Isabel maakten we het gezellig tijdens een knuffelmoment met de dierenknuffels. 
  • Ook werkten we verder aan onze bedankingsverrassing. De kleuters zetten zich hierbij met veel enthousiasme in.
  • Op dinsdag en vrijdag konden de kleuters hun energie kwijt tijdens de sportmomenten met Eva. 
  • Vrijdagnamiddag kwamen de mama van Gloria en een tante van Aaron samen met de kleuters spelletjes spelen. De oma van Nora nam ons mee in prachtige verhalen in de snoezelruimte. Daarnaast zorgden de mama van Aaron en een tante voor vrolijke snoetjes door de kleuters om te toveren tot schattige biggetjes. 
  • Als afsluiter van de week en de kers op de taart mochten de kleuters tijdens het forum vol trots hun project voorstellen. Wat deden ze dat geweldig! De PowerPointpresentatie kunnen jullie terugvinden in de map met de foto's.  
                             
           


    Een grote dankjewel aan iedereen die deze week kwam meehelpen, meebegeleiden en meegenieten!
Deze week is er geen agenda maar de sfeerbeelden via mail spreken voor zich. :o)



*volgende week: 

  • Maandag:
    * Tine komt in de voormiddag meehelpen (groeistokken beschilderen)
    *In de namiddag vieren we de verjaardag van Laure

  • Dinsdag:  
    *de verjaardag van Zoë  + feestje vieren
    *2de uur turnen

  • Woensdag: 
    * poetsdag Inschrijven kan via  deze link
     
  • Donderdag:  
    * kleuterfestival  + BBQ


  • Vrijdag:  
    * 3de uur turnen 
    * we eten hotdogs
    *we vieren de verjaardag van Gloria
    * namiddag yoga   
*Opvangschema:
Gelieve het schema voor naar huis/opvang
in te vullen via deze link
  • *data 2026: 
    • 24 juni : poetsdag
    • 29 juni: naar de jungle

  • *Wat meebrengen / aanhebben?  
    • voor de vertelronde: 1x per week foto's/video's mailen  
    • turnen: sportieve kledij   
  •                                     

                          
                                           Nog een fijn weekend,

                                                         Veerle
  •                                                                     




           

vrijdag 12 juni 2026

week van 08/06/2026 - 12/06/2026

                 *deze week...   
     "de wolf en 
de drie biggetjes"                                                                      

We hebben heel veel geknutseld:
-We schilderden onze varkensoortjes en neus  
                        

-We maakten drie huizen:
     eentje van stro,                        eentje van hout 

 
                                      
en eentje van steen.
                       

-We beschilderden met plakkaatverf speelfiguren:
                    "de driebiggetjes en de wolf"
                     


Daarnaast hebben volop in de themahoeken gespeeld.
 

Woensdag was Romy jarig en ze trakteerde met heerlijke donuts. 
                                
Donderdag trokken we voor de laatste keer naar het zwembad. Met hun waterspeeltjes beleefden de kinderen nog een leuke afsluiter. Wat hebben ze het afgelopen jaar veel bijgeleerd in het water! Van voorzichtige zwemmers tot echte durvers en waterratten – een plezier om te zien. 🏊‍♂️💦😊



In de namiddag kwam Isabel en samen met haar plakten ze vierkanten en driehoeken op hun stenen huisje.


Bij mij boetseerden ze met klei een diamantensteen / kei. Daarbij hielpen er ook leerlingen van klas 5.
 

Vrijdag hebben we al de hoeken opgeruimd. Zalig met zoveel helpers.
                         


Arne, de papa van Laure, kwam een plateau gieten voor de BBQ. Waarvoor dank!
                              De kleuters waren erg onder de indruk.



Deze week is er geen agenda maar de sfeerbeelden via mail spreken voor zich. :o)


We bekeken af en toe  ons lievelingsfilm "
De drie biggetjes van Disney" 
              https://www.youtube.com/watch?v=GbfY4S6Hbjk 

We dansten ook op de drie biggetjes van K3
              https://www.youtube.com/watch?v=IML7yFoCyUs


*volgende week: 

  • Maandag:
    * de verjaardag van Dayana en Nathan
    * forum
    * Muzische van Marleen

  • Dinsdag:  naar de dorpsboerderij het nest.  

    Er stond oorspronkelijk een uur turnen gepland, maar omdat Eva afwezig is wegens een begrafenis, vertrekken we al om 9.15 uur. We verwachten rond 15.00 uur terug op school te zijn.

    Hieronder vinden jullie het overzicht van het vervoer en de begeleiding. Ik heb het schema aangepast omdat er meer vervoer voorzien was dan nodig. Op die manier hoeft niemand onnodig te rijden. 
    is dat ok voor jullie?
  • dinsdag 16/06/2026 (dorpsboerderij “nest”)

    naam ouder/kind

    kan rijden met ……. kinderen
    en ik blijf de hele dag 

    (incl eigen kind)

    kan heen rijden met ……. kinderen
      (incl eigen kind)

    kan terugrijden met ……. kinderen
      (incl eigen kind)

    Fien (Amélie)

    /

    /

    6

    Eline (Gloria) 


    3


     

    Muhamet(Roan)


    3




    Opi Lieven (Warre en Alix)

    3



    Nonna&’Nonno

    (Charles)

    3



    Oma Greet (Floris) kan indien nodig

    3



    Linda (Nathan)





    Griet (Zoë)

    3



    papa Warre

    3





    *wat brengen ze mee / wat hebben ze aan 
    -sportieve kledij en schoenen
    - boterhammen en twee drankjes (alles genaamtekend) mee.
    Ik zorg voor zonnecrème,  fruit, een koekje en water. Liam trakteert voor zijn verjaardag met een ijsje. 
    -zwemzak met handdoek en zwempak / zwembroek 
    Ik doe mijn grassproeier mee.  Dat wordt terug dolle waterpret in dit warme weer

  • Woensdag: 
    * verjaardagsfeest van Nathan
    * de papa en opa van Laure komen de BBQ metsen
     
  • Donderdag:  
    * zoektocht samen met kleuter 2
    * in de namiddag Isabel 

  • Vrijdag:  
    * 3de uur turnen 
    * namiddag yoga  / spelletjesnamiddag
  • Wie zich geroepen voelt om een gezelschapsspel te begeleiden of een verhaal voor te lezen kan via deze link  zich inschrijven.
  • * forum: voorstelling project "de drie biggetjes"
*Opvangschema:
Gelieve het schema voor naar huis/opvang
in te vullen via deze link
 
* klas schoonmaken: 
  • woensdag 24 juni: schoonmaak van onze klas
  • Sinds enkele jaren staan wij zelf in voor het poetsen van onze klas en het terras. Alles krijgt daarbij een grondige schoonmaakbeurt (muren, plinten, ramen, deuren, klasmeubels, caravan, …).

    Het is een hele klus om dit alleen te doen. Daarom zou het fijn zijn als er van elk gezin iemand kan komen helpen, zodat alles vlot kan verlopen.

    Ik zorg uiteraard voor een drankje en een hapje. Alvast hartelijk dank!

    Inschrijven kan via  deze link
  • *Spelletjes - en voorleesnamiddag:
    • Om de twee weken is er de vrijdagnamiddag spelletjes -en voorleesnamiddag.
      Jullie ouders, grootouders en kennissen zijn dan welkom om een gezelschapsspel te begeleiden en/of een verhaal te vertellen. 
    • Jullie mogen zelf een spel en/of een verhaal meebrengen maar je kan ook een gezelschapsspel en een verhaal van de klas gebruiken.
    • de data: 

       

      19/06

    • Wie zich geroepen voelt om een gezelschapsspel te begeleiden of een verhaal voor te lezen kan via deze link  zich inschrijven.

    *data 2026: 
    • 16 juni: naar dorpsboerderij "nest" deze link 
    • 19 juni: spelletjes -en voorleesnamiddag
    • 24 juni : poetsdag
    • 29 juni: naar de jungle

  • *Wat meebrengen / aanhebben?  
    • voor de vertelronde: 1x per week foto's/video's mailen  
    • dinsdag: zie hierboven boterhammen / zwemzak / ...
    • turnen: sportieve kledij   
  •                                     

                          
                                           Nog een fijn weekend,

                                                         Veerle
  •