vrijdag 1 oktober 2010

klasagenda 13/09/2010 - 01/10/2010


maandag
27/09/2010
dinsdag
28/09/2010
woensdag
29/09/2010
donderdag
30/09/2010
vrijdag
01/10/2010
1
-praat -en toonronde

-praat -en toonronde
-dvd: little einsteins (Aimé)

-praat -en toonronde

-praat -en toonronde
-video: dribbel en de fanfare 
-boek: Een huis vol muziek (Suki)

-praat -en toonronde
-dvd: de straat muzikanten (sprookje)
van simsala grimm (Aimé)

2
 -kringgesprek over de afspraken in de klas
-waarneming: Wat is een orkest? a.d.h.v. een boek "het orkest" (kijkdoos) van Suki + luisteren naar: mozart, carnaval der dieren,...

-Wat is een partituur?
-waarneming: Wat is een fanfare? a.d.h.v. een poster
Wat is het verschil tussen een fanfare en een orkest? Welke muziekinstrumenten zijn er wel/niet in de fanfare?
-pompoencake bakken en smullen maar!!
 -Nele komt spelen op haar dwarsfluit
-we gaan eens naar het dierenpark en naar de boomgaard
3
-Wat doen we deze week?



-maandkalender: laatste dag van september  + wat doen we in oktober en

-maandkalender: eerste dag van oktober + wat doen we volgende week?
4
-lied beluisteren en vertellen wat ze hebben gehoord: er zit meer in een liedje (samson)
-een eigen  muziekinstrument
maken
-dansexpressie: op instrumentale muziek: grote stappen over plassen en de trein 
( cd "feestwinkel")
-lied: muziekinstrumenten (cd roos)
-kringspel: instrumenten uitbeelden en raden wat het is + de dirigent zoeken
-een eigen  muziekinstrument
maken
-partituur van muziekinstrumenten
(al de kleuters hebben een instrument)
-een eigen  muziekinstrument
maken
-verder werken aan de muziekinstrumenten
-liedjes: jules over de fanfare (32) 
+ de fanfare van samson

-oefenen voor het forum
-forum: optreden met de fanfare + liedje van de  muziekinstrumenten
5

-zwemmen in de alk te Wingene
-turnen(Nele): met ballen en hoepels

-turnen(eva): bellen en een tamboerein
-spelen op het terras

  1. Taalbeschouwing
  2. Wereldoriëntatie
  3. Wiskundige initiatie
  4. Muzische vorming
  5. Lichamelijke opvoeding

Geen opmerkingen:

Een reactie posten