vrijdag 27 januari 2012

klasagenda: 23/01/2012 - 27/01/2012


maandag
23/01/2012
dinsdag
24/01/2012
woensdag
25/01/2012
donderdag
26/01/2012
vrijdag
27/01/2012
1
-praat -en toonronde
- verhaal maken: ik  print die uit en leg ze naast elkaar. Met behulp van die personages maken we een verhaal. Al de personages komen aanbod (een soort poppenspel met al de figuren)
-praat -en toonronde 
- verhaal maken: verhaal van gisteren met de figuren herhalen en bijwerken met nieuwe ideeën (het verhaal gaat steeds groeien)
-verhaal: dries draak en het onweer en zo nog een uitleg geven over een boek (kaft, de prent erop en de tittel)en het verhaal erin (begin - midden - einde)
-praat -en toonronde 
- verhaal maken: verhaal van gisteren met de figuren herhalen en bijwerken met nieuwe ideeën (het verhaal gaat steeds groeien) + tittel zoeken "het roosjessprookjes -kasteel aan zee" + eerste prent bespreken


-praat -en toonronde
-dvd: koekeloere: kinderboeken "de leeuw is los
-verder werken aan het verhaal: samen een kasteel kiezen: ons eerste en tweede kasteel + wat moet er op de kaft bij de titel
-praat -en toonronde
 
2
-verhaal: elke kleuter kiest een personage
-waarnemen van een verhaal:
hoe zit een verhaal in elkaar (begin-midden-einde) + wat is een tittel / de kaft, ...? zie welterusten kleine beer  + dries draak en het onweer
-kookactiviteit: wentelteefjes  individueel
 -waarnemen van een verhaal: herhalen van gisteren
-verkleden (vervolg): al de kleuters verkleden in hun personage + telkens de juiste verkleedkleren zoeken, sorteren, wat hebben we te kort .... elke kleuter heeft een eigen zak met hun verkleedkleren
-verkleden (vervolg): al de kleuters verkleden in hun personage + telkens de juiste verkleedkleren zoeken, sorteren, wat hebben we te kort .... elke kleuter heeft een eigen zak met hun verkleedkleren-verkleden (vervolg): de dolfijn en K3

-de kleuters schminken in hun personage (de mama van Louise komt helpen)
-Yoga met Hilde: dieren nadoen en toveren
-verkleden (vervolg): de draak
3
-wat doen we deze week?
-puzzelhoek: symbolen aan de puzzels  en aan de kasten hangen zodat ze de puzzels op de juiste plaats terug leggen
-gezelschapsspel "Bunny hop" 
-puzzelhoek: verder werken aan de symbolen in de puzzelhoek en de kleuters leren hoe ze de puzzelhoek moeten opruimen


-wat is er volgende week....
4
-vrij spel: spelen met nieuw materiaal 
-lied: kaatje "ons sprookjesboek"
-vrij spel in de klas
-lied: kaatje "ons sprookjesboek" 
-vrij spel in de klas

-lied: kaatje "ons sprookjesboek" + oefenen op het podium
-de kaft beginnen maken
-"ons boek": verder werken aan de kaft en die tonen op het forum
-forum: voorstelling van ons verhaal "het roosjessprookjes-kasteel aan zee + lied kaatje
5

-turnen met Eva: omloop


-turnen met Eva: Timme zijn boek


  1. Taalbeschouwing
  2. Wereldoriëntatie
  3. Wiskundige initiatie
  4. Muzische vorming
  5. Lichamelijke opvoeding

Geen opmerkingen:

Een reactie posten