maandag 23/01/2012 | dinsdag 24/01/2012 | woensdag 25/01/2012 | donderdag 26/01/2012 | vrijdag 27/01/2012 | |
1 | -praat -en toonronde - verhaal maken: ik print die uit en leg ze naast elkaar. Met behulp van die personages maken we een verhaal. Al de personages komen aanbod (een soort poppenspel met al de figuren) | -praat -en toonronde - verhaal maken: verhaal van gisteren met de figuren herhalen en bijwerken met nieuwe ideeën (het verhaal gaat steeds groeien) -verhaal: dries draak en het onweer en zo nog een uitleg geven over een boek (kaft, de prent erop en de tittel)en het verhaal erin (begin - midden - einde) | -praat -en toonronde - verhaal maken: verhaal van gisteren met de figuren herhalen en bijwerken met nieuwe ideeën (het verhaal gaat steeds groeien) + tittel zoeken "het roosjessprookjes -kasteel aan zee" + eerste prent bespreken | -praat -en toonronde -dvd: koekeloere: kinderboeken "de leeuw is los -verder werken aan het verhaal: samen een kasteel kiezen: ons eerste en tweede kasteel + wat moet er op de kaft bij de titel | -praat -en toonronde |
2 | -verhaal: elke kleuter kiest een personage -waarnemen van een verhaal: hoe zit een verhaal in elkaar (begin-midden-einde) + wat is een tittel / de kaft, ...? zie welterusten kleine beer + dries draak en het onweer | -kookactiviteit: wentelteefjes individueel -waarnemen van een verhaal: herhalen van gisteren -verkleden (vervolg): al de kleuters verkleden in hun personage + telkens de juiste verkleedkleren zoeken, sorteren, wat hebben we te kort .... elke kleuter heeft een eigen zak met hun verkleedkleren | -verkleden (vervolg): al de kleuters verkleden in hun personage + telkens de juiste verkleedkleren zoeken, sorteren, wat hebben we te kort .... elke kleuter heeft een eigen zak met hun verkleedkleren | -verkleden (vervolg): de dolfijn en K3 | -de kleuters schminken in hun personage (de mama van Louise komt helpen) -Yoga met Hilde: dieren nadoen en toveren -verkleden (vervolg): de draak |
3 | -wat doen we deze week? -puzzelhoek: symbolen aan de puzzels en aan de kasten hangen zodat ze de puzzels op de juiste plaats terug leggen | -gezelschapsspel "Bunny hop" -puzzelhoek: verder werken aan de symbolen in de puzzelhoek en de kleuters leren hoe ze de puzzelhoek moeten opruimen | -wat is er volgende week.... | ||
4 | -vrij spel: spelen met nieuw materiaal -lied: kaatje "ons sprookjesboek" | -vrij spel in de klas | -lied: kaatje "ons sprookjesboek" -vrij spel in de klas | -lied: kaatje "ons sprookjesboek" + oefenen op het podium -de kaft beginnen maken | -"ons boek": verder werken aan de kaft en die tonen op het forum -forum: voorstelling van ons verhaal "het roosjessprookjes-kasteel aan zee + lied kaatje |
5 | -turnen met Eva: omloop | -turnen met Eva: Timme zijn boek | |||
|
vrijdag 27 januari 2012
klasagenda: 23/01/2012 - 27/01/2012
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten