vrijdag 14 september 2012

klasagenda: 10/09/2012 - 14/09/2012


maandag
10/09/2012
dinsdag
11/09/2012
woensdag
12/09/2012
donderdag
13/09/2012
vrijdag
14/0/2012
1
-praat -en toonronde





-praat -en toonronde: met vertelbord
-versje over jassen aandoen 
 


-praat -en toonronde: met vertelbord 
-versje: neusjes snuiten (hatsie)
-verhaal: het grote knuffelboek 

-praat -en toonronde: met vertelbord
-tv: koekeloere 6 vriendschap  en ruzie (leren delen): Moffel en Pier maken ruzie
-praat -en toonronde: met vertelbord
-verhaal: Kaatje en Karel spelen samen (ze maken eventjes ruzie en kunnen niet delen)
2
-de verjaardag van Ainoa: chocoladetaart + fruitsap
-school -en klasfoto
-de verjaardag van Thijs:  een cake en een drankje
-Stagiaire Luna bij ons: samen spelen met de kids + leren aan de hand van een versje hun jas aandoen + mouwen eruit halen
-kringspel: welk muziekinstrument hoor ik? 
-fotomap voorstellen: de kleuters vertellen over hun foto's wie is wie daarna kunnen ze er altijd in kijken
-vers: leren neus snuiten (stagiaire)-kookactiviteit: tomatensoep + om boodschappen naar de okay

-klas6: naar het dierenpark in groepjes
-naar aanleiding van    het verhaal en koekeloere van gisteren een kringgesprek over wat doen bij ruzie/delen: praten met  je mondje in plaats van slaan en "stop" zeggen als je er genoeg van hebt
3
-wat doen we deze week?
-kennismaken met de maandkalender
-nieuw constructiemateriaal uitleggen in de kring: de juiste figuren op de houder steken (kaart lezen)



-kennismaken met de maandkalender / weerkalender
-computerhoek is open: robbie konijn en het bellenkasteel (leren de muis hanteren)
-test: kleuren benoemen en individueel puzzelen 
-test: kleuren benoemen en individueel puzzelen 

-kennismaken met de maandkalender / weerkalender
-computerhoek is open: robbie konijn en het bellenkasteel (leren de muis hanteren)
-test: individueel puzzelen 
-uitleg in de kring: visspel onder de trap 
-wat is er volgende week....
-Nancy legt individueel de puzzelhoek uit
-computerhoek is open: robbie konijn en het bellenkasteel (leren de muis hanteren)
4
-zangforum
-aanbod: eigen schoendoos beschilderen + handen erop stempelen
-vrij spel: nieuw speelgoed in de hoeken: experimenteren in de hoeken en tot spel komen
-aanbod: experimenteren met muziekinstrumenten
-muziek van Kaatje (Loes)
-nieuwe liedjes zingen:  in een klein stationnetje (zie blauwe lade)
-aanbod: eigen schoendoos beschilderen + handen erop stempelen
-vrij spel: nieuw speelgoed in de hoeken: experimenteren in de hoeken en tot spel komen
-aanbod: experimenteren met muziekinstrumenten
-muziek van Kaatje (Loes)

-vrij spel: nieuw speelgoed in de hoeken: experimenteren in de hoeken en tot spel komen
-muziek van Kaatje (Loes) 


-vrij spel: nieuw speelgoed in de hoeken: experimenteren in de hoeken en tot spel komen
-test: een vrije tekst maken (vormgeving + pengreep)
-liedje voor vrijdag: http://www.youtube.com/watch?v=5ezc2DnmaMA
-forum: 
-vrij spel: nieuw speelgoed in de hoeken: experimenteren in de hoeken en tot spel komen
-test: een vrije tekst maken (vormgeving + pengreep) 
-BoBo doe dans oefenen op het podium
5
-spelen op het terras en in de zandbak of in de gang met de plasticine en de trein
-waterschilderen op het terras
-turnen met Eva: omloop
-spelen  in de gang met de plasticine en de trein
-met  ballonnen spelen in de gang (gisteren had Emiel een ballon mee)
-spelen in de gang met de plasticine en de trein
-met  ballonnen spelen in de gang (gisteren had Emiel 

-spelen in de gang met de plasticine en de trein
-met  ballonnen spelen in de gang (gisteren had Emiel  
-turnen met Eva: reactie oefeningen
 -spelen  in de gang met de plasticine en de trein + met de fietsen

  1. Taalbeschouwing
  2. Wereldoriƫntatie
  3. Wiskundige initiatie
  4. Muzische vorming
  5. Lichamelijke opvoeding

Geen opmerkingen:

Een reactie posten