zaterdag 12 maart 2022

klasweetjes: 11 maart 2022

                       Jean-B kapper - Wist je dat ... veel gestelde vragen over haar



                
  • agenda:
      
    via deze link kan je de agenda   

  • Deze week:
    In de kring toonde ik de foto's die ik via mail heb ontvangen. Daarin was er een foto van Dauw die een schilderij heeft gemaakt.
    Na de foto's toonde Bo een tekening van Nandje maar we dachten eerst dat het ook een schilderij was maar het was een tekening met speciale stiften. De kleuters stelden voor om ook nog eens te schilderen.
    Iedereen maakte deze week een eigen schilderij. Ik hou hun werkje nog even in de klas want het kan zijn dat Charlotte die nog zal gebruiken.
    Maandag heb ik een tekenboekje gemaakt met daarin twee mandala's en 2 blanco blaadjes zodat ze zelf vrij konden tekenen. Op de tafel lagen er ook verschillende sjablonen en kleurpotloden. Ze deden dat heel graag.
    Dinsdag had Bo een bloementoverstokje mee en enkele kleuters wilden dat ook maken. Ze wilden een toverstokje met een hartje, een dino, een ster,... . De puzzeltafel heb ik dan omgetoverd in een vrije knutselhoek. De resultaten waren prachtig en uniek. Deze hoek was heel de week bemand :o) 
    Zelfstandig werken begint al heel goed te verlopen. Ze kunnen elkaar ook super goed helpen.
    Dinsdag vertelde ik het verhaal "Wij gaan op berenjacht". De kleuters wilden het verhaal opnieuw horen en tijdens de namiddag heb ik het met geluiden verteld (takken tegen elkaar  = woud, sneeuwstorm is de regenbuis,...). Ze krijgen er niet genoeg van en daarom heb ik in de agenda enkele linken van het verhaal gekopieerd zodat ze het thuis nog eens kunnen horen en zien.
     In de elfenkoffer heb ik het verhaal + materiaal gestopt en de kleuters kunnen het aan jullie vertellen. 
    Wie weet werken we dit verhaal nog later dit schooljaar uit.
    Vanaf woensdag was het ideaal weer om buiten te spelen en daarom hebben we woensdag na de turnles de zandbak geopend. Iedereen sprong erin :o) Het was zalig om hen bezig te zien.
    Ik heb dan beloofd dat ik donderdag de caravan, het danspodium,... ook zal openen. Ze hebben al twee dagen heel mooi buitengespeeld. 
    Gisterenavond was het fijn om terug een volle forumzaal te hebben. Jullie stonden aan de zijlijn en mijn ukjes hebben dat heel goed gedaan. Als het ok is voor jullie zou ik dat graag zo blijven doen. De kleuters zitten bij mij, na het forum gaan ze met mij naar de klas en daar kunnen jullie jullie ukje ophalen.

    Volgende week neemt Charlotte de klaswerking tot aan de paasvakantie over.
    Volgende week werkt ze over te land, daarna een weekje in de lucht en ze eindigt op/onder het water. Voor te land heeft ze al veel materiaal maar ze kan nog materiaal voor in de lucht en op het water gebruiken. Als je nog iets hebt, mag je dit gerust volgende week meebrengen.
    Hieronder vind je wat info daarover:
    https://www.pinterest.com/veerlevermander/vliegtuigen/
    https://www.pinterest.com/veerlevermander/zee/

  • Ik zal tijdens die drie weken observeren, de klas / berging / tussenruimte / terras opruimen en sorteren, portfolio's van elke kleuter opmaken, onderzoekblad updaten, ons terras verder omtoveren in een groot verkeersparcour + moestuinbakken maken en vullen, ... Zoals je leest zal ik me zeker niet vervelen :o). 

  • Volgende week: (van Charlotte)

    Deze week was ik vanaf woensdag in klas om ons nieuw project verkeer (ter land, in de lucht en op de zee) voor te bereiden om hier maandag mee van start te gaan.

    Alvast bedankt voor al het meegebrachte materiaal. De kleuters waren fier mij te tonen wat ze van thuis hadden meegebracht. Hiermee krijgen onze hoeken een meerwaarde!

    Donderdag vulde ik aan met mijn verzameld materiaal voor ons project en startte ik met de eerste hoeken te verrijken. De boekenhoek werd aangevuld met zoek- en kijkboeken over voertuigen, een uitgebreide houten spoorweg met treinen die echt rijden en huisjes om een stad rond te bouwen, op de speeltafel kunnen de kleuters zich uitleven met paw patrol, …

    Vrijdag leek het soms echt een hele verbouwing in de klas. Zo maakte ik de badkamer leeg om hier een treinstation van te maken, in de gang is er een werf met graafmachines, een voertuigenparcours met kleine auto’s en een hoek waar de kleuters een eigen baan kunnen bouwen.

    Toen ik vrijdagavond nog eens alle hoeken ging bekijken en samen met Veerle foto’s nam, kon ik met een tevreden gevoel naar huis om maandag met de kleuters ons project te starten.

    Geniet van de sfeerbeelden en tot maandag.

    Charlotte

     

  • turnpantoffels:
    Daar ze terug hun gewone schoenen aanhebben hoeven ze hun turnpantoffels niet meer aan te doen. Ik heb hun turnpantoffels in de metalenkast gelegd. Alvast bedankt. 

  • droge en natte toilet doekjes:
    Onze doekjes zijn bijna op. Daarom stel ik voor dat de jongens een doos met droge doekjes en de meisjes natte toiletdoekjes meebrengen. Alvast bedankt!

  • Opvang: Gelieve via deze link kan te duiden wanneer je kleuter volgende week naar huis of naar de opvang gaat.

  • sfeerbeelden: Via deze link kan je de sfeerbeelden bekijken en ook downloaden. Gelieve geen foto's of video's te verwijderen!

  • zwemmen: 
    • We zwemmen we  in Meulebeke.
    • Dit op een donderdag van 09.30u tot en 11.40u. 
    • de data zijn:     17/03 - 21/04 - 19/05 - 16/06
    • Voor deze activiteit heb ik jullie hulp nodig:
      We zijn met 21 kleuters dus heb ik zeker 7 auto's nodig!
      -om te rijden 
      -om te helpen met hun kleertjes aan -en uit te doen
      -om te begeleiden in en uit het zwembad
    • Wie zich geroepen voelt om op13/01 te voeren en te begeleiden bij de watergewenning kan via deze link  zich inschrijven. 
    • Alvast bedankt!!

gezelschapsspelletjesnamiddag:  
  • Elke maand is er 2 keer spelletjesnamiddag ... een maandagnamiddag en een dinsdagnamiddag telkens van 13.20u tot 15.15u.
    Jullie ouders, grootouders en kennissen zijn dan welkom om een gezelschapsspel te begeleiden. Al de begeleiders hebben een mondmasker op.  
  • Jullie mogen zelf een spel meebrengen maar je kan ook een gezelschapsspel van de klas gebruiken.
  • de data zijn: 
    de maandag:
         25/04 - 23/05 - 20/06
    de dinsdag: 
        29/03 - 10/05 - 07/06
  • Wie  zich geroepen voelt om een gezelschapsspel te begeleiden kan via deze link  zich inschrijven.
  • Alvast bedankt!!
data: 

  •  29 maartspelletjesnamiddag
  • 17 maart zwemmen
  • 02 april tot 18 april: paasvakantie + paasmaandag
  • 21 april: zwemmen
  • 25 aprilspelletjesnamiddag
  • 09 mei: vrije dag
  • 10 en 23 mei: spelletjesnamiddag
  • 26 mei en 27 mei: vrije dagen (Hemelvaart)
  • 06 juni: vrije dag (Pinkstermaandag)
  • 07 en 20 juni: spelletjesnamiddag
  • 16 juni:: zwemmen
  • 24 juni: naar de jungle
  • 22 - 25 juni - 29 juni: poets -en klusdag in de klas
  • 28 juni: dorpsboerderij "nest"
  • Wat doen we volgende week? 

     Charlotte neemt de klaswerking over
    • maandag:     Loes
    • dinsdag:      toneel kleuter 2 + Loes
    • Woensdag:  turnen   
    • donderdag: Zwemmen  + Nancy + Isabel in de namiddag  
    • vrijdag:  muzische van  Marleen  turnen  en yoga     

    Wat meebrengen / aanhebben? 
    • meisjes: natte toiletdoekjes
    • jongens: droge doekjes
    • woensdag en vrijdag: sportieve kledij
    • donderdag: zwemzak 
    • (een grote en een kleine handdoek + zwempak/ zwembroek)
    • materiaal over vliegtuigen en boten
  •                                          
                                       
                      
  •                                                     
  •                                    Nog een fijn weekend,
  •                                                  Veerle
  •                      
  •                                                                    




          
                                  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten