dinsdag 24 mei 2022

klasweetjes: 25 mei

                                Jean-B kapper - Wist je dat ... veel gestelde vragen over haar



                
  • agenda:
      
    via deze link kan je de agenda   

  • deze week... 

  • Maandagvoormiddag na de speeltijd kwam Max de muis (knuffel) op bezoek. Hij vertelde over het eiland waar hij woont en over de toverstenen die hij daar vindt. Daarna toonde ik het verhaal van Max en zijn toverstenen op de tv.
    Tijdens de namiddag kwamen de mama van Laure en de papa van Dauw spelletjes spelen. Alvast bedankt voor de fijne namiddag!
    Voordat we naar huis gingen, legde ik een kei op een blad. Ik vroeg aan hen wat ze allemaal met een kei zouden willen doen ... stenen stapelen, stenen versieren, schatkist voor de stenen maken, ... telkens tekende ik hun antwoord rond de kei op het blad.
    Vandaag vroeg ik het nog eens.... (zie sfeerbeelden)

    Ik heb ons project "stenen" in twee onderwerpen verdeeld. Het eerste is "stenen en keien" en het tweede is "bakstenen en bouwen". Vanaf maandag werken we rond stenen en keien. Vandaag verrijkte ik al de hoeken in dat onderwerp. 
    De kleuters zullen vanaf maandag vooral experimenteren, ontdekken en onderzoeken. :o)
    (hoeken zie sfeerbeelden)
    Het uitwerken van de twee onderwerpen zal waarschijnlijk vanaf maandag drie weken duren want het is een thema waar je super veel mee kunt doen. Een ideaal thema om ons schooljaar mee af te sluiten 😊


  • inspectie: Volgende week hebben we doorlichting en komen er twee inspecteurs naar de school. Dinsdagmorgen bezoeken ze de kleuterklassen en dinsdagnamiddag heb ik met hen een vergadering van 13.20u tot 14:10u. Tine is die dag in onze klas dus zij zal dan de kleuters opvangen.

  • de sfeerbeelden: via deze link kun je de sfeerbeelden van de afgelopen weken bekijken

  • Opvang: Gelieve via deze link kan te duiden wanneer je kleuter volgende week naar huis of naar de opvang gaat.

  •                            

  • zwemmen: 
    • We zwemmen we  in Meulebeke.
    • Dit op een donderdag van 09.30u tot en 11.40u. 
    • de data zijn:     16/06
    • Voor deze activiteit heb ik jullie hulp nodig:
      We zijn met 21 kleuters dus heb ik zeker 7 auto's nodig!
      -om te rijden 
      -om te helpen met hun kleertjes aan -en uit te doen
      -om te begeleiden in en uit het zwembad
    • Wie zich geroepen voelt om op 16/06te voeren en te begeleiden bij de watergewenning kan via deze link  zich inschrijven. 
    • Alvast bedankt!!

gezelschapsspelletjesnamiddag:  
  • Elke maand is er 2 keer spelletjesnamiddag ... een maandagnamiddag en een dinsdagnamiddag telkens van 13.20u tot 15.15u.
    Jullie ouders, grootouders en kennissen zijn dan welkom om een gezelschapsspel te begeleiden. Al de begeleiders hebben een mondmasker op.  
  • Jullie mogen zelf een spel meebrengen maar je kan ook een gezelschapsspel van de klas gebruiken.
  • de data zijn: 
    de maandag:
           20/06
    de dinsdag: 
         07/06
  • Wie  zich geroepen voelt om een gezelschapsspel te begeleiden kan via deze link  zich inschrijven.
  • Alvast bedankt!!
data: 

  • 26 mei en 27 mei: vrije dagen (Hemelvaart)
  • 06 juni: vrije dag (Pinkstermaandag)
  • 07 en 20 juni: spelletjesnamiddag
  • 16 juni:: zwemmen
  • 24 juni: naar de jungle
  • 22 - 25 juni - 29 juni: poets -en klusdag in de klas
  • 28 juni: dorpsboerderij "nest"
  • Wat doen we volgende week? 

    • maandag: forum + start van ons project stenen + Tine komt de hele dag
    • dinsdag:  kunstkuur + Tine komt de hele dag
    • Woensdag:  Tine (1-2u) + Turnen
    • donderdag: Tine  
    • en vrijdag: turnen + verhaleneiland
    • activiteiten: werken rond stenen

    Wat meebrengen / aanhebben? 
    • maandag materiaal over stenen
    • woensdag en vrijdag: sportieve kledij
  •                                                      
  •                                                     
  •                                            Nog een fijn  verlengd weekend,
  •                                                          Veerle
  •                      
  •                                                                    




          
                                  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten