vrijdag 10 juni 2022

klasweetjes: 10 juni 2022

                                   Jean-B kapper - Wist je dat ... veel gestelde vragen over haar



                
  • agenda:
      
    via deze link kan je de agenda   

  • deze week en volgende week... 
    Deze week hebben we terug volop rond stenen/keien gewerkt. (zie agenda)
    Vanaf maandag werken we rond bakstenen. Vandaag  heb ik de meeste hopeken verrijkt (zie sfeerbeelden)..... bakstenen = bouwen .... er zal dus veel gebouwd worden :o)

    Deze namiddag ben ik afwezig (begrafenis van een vriend). Ze hebben yoga en de mama van Laure en Manon vangen de rest van mijn ukjes op. Alvast bedankt!

    De kleine elfenkoffer waarin hun foto's zitten is leeg. Iedereen zou graag nog eens elfje van de dag zijn. Daardoor heb ik de grote elfenkoffer vervangen door 2 kleine zakken. Elke zak heeft bijna hetzelfde. Zo kunnen ze allemaal nog eens met elf/ dino of eend / regenboog slapen.

    Donderdag is het voor de laatste keer zwemmen. Ik zoek nog 7 begeleiders en dan kunnen we deze activiteit laten doorgaan.. meer info hieronder

    • zwemmen: 
      • We zwemmen we  in Meulebeke.
      • Dit op een donderdag van 09.30u tot en 11.40u. 
      • de data zijn:     16/06
      • Voor deze activiteit heb ik jullie hulp nodig:
        We zijn met 21 kleuters dus heb ik zeker 7 auto's nodig!
        -om te rijden 
        -om te helpen met hun kleertjes aan -en uit te doen
        -om te begeleiden in en uit het zwembad
      • Wie zich geroepen voelt om op 16/06te voeren en te begeleiden bij de watergewenning kan via deze link  zich inschrijven. 
      • Alvast bedankt!!
  • schoonmaak van onze klas
    Zoals jullie al weten vraag ik jullie hulp om materiaal te wassen (verkleedkleren, kussenslopen,..) + om het terras en de klas te poetsen want alleen is dat een heel karwei.
    De laatste poetsbeurt is 11 juni ... ik denk dat de klas eind juni wel een grote opknapbeurt zal nodig hebben. (o.a. door project bakstenen, ..)

    Vorige jaren zette ik alles met mijn ouders in de gang en poetste Nous mijn klas maar vanaf dit schooljaar zal Nous door fysieke ongemakken de klassen niet meer poetsen en zijn wij verantwoordelijk om onze klas te poetsen.
    (muren, plinten, binnenkant van de ramen, deuren, ...)
    Daarom stel ik voor dat er iemand van elk gezin 2 uurtjes komt meehelpen zodat het poetsen vlot verloopt.
    Ik zal zorgen voor een drankje en een hapje.

    Ik heb een planning opgemaakt ..:
    *woensdag 22 juni poetsen we het terras en de klas  + zetten we alles in de gang
    *Zaterdag 25 juni poetsen we verder + zetten we alles in de gang.
    (maandagavond 27 juni na school zullen Nous en ik de grond schuren en dinsdag zal Nous de grond boenen)
    *woensdag 29 juni plaatsen we alles terug in de klas en werken we het poetsen af.

    Via deze link kun je je inschrijven ... Alvast Bedankt!

  • de sfeerbeelden: via deze link kun je de sfeerbeelden van de afgelopen weken bekijken. De foto's van het verhaleneiland krijgen jullie volgende week.

  • Opvang: Gelieve via deze link kan te duiden wanneer je kleuter volgende week naar huis of naar de opvang gaat.

  •                             

gezelschapsspelletjesnamiddag:  
  • Elke maand is er 2 keer spelletjesnamiddag ... een maandagnamiddag en een dinsdagnamiddag telkens van 13.20u tot 15.15u.
    Jullie ouders, grootouders en kennissen zijn dan welkom om een gezelschapsspel te begeleiden. Al de begeleiders hebben een mondmasker op.  
  • Jullie mogen zelf een spel meebrengen maar je kan ook een gezelschapsspel van de klas gebruiken.
  • de data zijn: 
    de maandag:
           20/06
  • Wie  zich geroepen voelt om een gezelschapsspel te begeleiden kan via deze link  zich inschrijven.
  • Alvast bedankt!!
data: 

  • 16 juni:: zwemmen
  •  20 juni: spelletjesnamiddag
  • 22 - 25 juni - 29 juni: poets -en klusdag in de klas
  • 24 juni: naar de jungle
  • 28 juni: dorpsboerderij "nest"
  • 30 juni: een halve dag school
  • Wat doen we volgende week? 

    • maandag: forum + hoeken verder verrijken (bakstenen)+ in de namiddag Tine
    • dinsdag:  's morgens komt Bram een promofilmpje maken Tine komt de hele dag
    • Woensdag:   Turnen
    • donderdag:  zwemmen / foto Isabel
    • en vrijdag: turnen + yoga
    • activiteiten: werken rond bakstenen / schatdoos .. afwerken

    Wat meebrengen / aanhebben? 
    • woensdag en vrijdag: sportieve kledij
  •                                                      
  •                                                     
  •                                            Nog een fijn zonnig weekend,
  •                                                          Veerle
  •                      
  •                                                                    




          
                                  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten