zaterdag 11 september 2010

Klasnieuws 10/09/2010 - weetjes uit de klas

Weetjes
  • De kleuters beginnen het al goed gewoon te worden in de klas. Ze kennen al de hoeken en beginnen al doelgericht te spelen. Ze voelen zich SUPER in de klas!
    De kleuters en ik hebben al een vertrouwelijke band.
    Hopelijk ontstaat volgende week ons eerste project!
     
  • Deze week heb ik met een versje hun jas leren aandoen en bijna iedereen kan dit al.
    Het is een erg zelfstandige rustige groep!

     
  • We hebben al heel veel liedjes gezongen en versjes uitgebeeld.
    Alle liedjes en versjes liggen in hun blauwe lade.


  • De kleuters hebben deze week veel geschilderd: hun schoenendoos en hun groeistok. Schilderen doen ze super graag!

  • Deze week hebben ze ook voor de eerste keer het spelletje van Robbiekonijn dreumes op de computer mogen spelen. Dat vonden ze fantastisch!

  • Klasblog: Daar ik een site heb voor de foto’s van de klas plaats ik geen foto’s meer op mijn klasnieuws.  Niko en ik zijn bezig met het ontwerpen van een klasblog.
    Het is voor mij nog wat zoeken en experimenteren want het is de eerste keer dat ik dat doe. Binnen een paar weken zal mijn klasblog klaar zijn en dan gaat al het nieuws via die blog.

  • Koken in de klas: De kleuters willen al verschillende gerechten klaarmaken o.a. popcorn en pizza. De kleuters vinden koken super leuk en daardoor gaan we nu elke vrijdag iets klaarmaken.
    Volgende week vrijdag is dat popcorn en de week daarna pizza. Wil je ook komen koken of ken je een  leuk gerecht, laat het  maar weten!!!!!!

  • Site dierenpark:  Echt de moeite waard om eens de site met je kleuter te bekijken!!
 Nog een prettig weekend,


Veerle & Nancy

1 opmerking:

  1. Louise vindt de liedjes en versjesbundel heel leuk. We hebben die samen in een map gestopt en ze neemt die af en toe ter hand en zegt/zingt dan al stukjes er uit... Het liefst heeft ze dat mama meedoet en bij de versjes de gebaren toont... Maar Louise kan het zelf ook al goed hoor.
    Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen