vrijdag 7 september 2012

klasagenda: 03/09/2012 - 07/09/2012


maandag
03/09/2012
dinsdag
04/09/2012
woensdag
05/09/2012
donderdag
06/09/2012
vrijdag
07/09/2012
1
-verhaal: Anna gaat naar de klas 
+ het grote slaapboek
-versje: spinnetje





-verhaal:Karel gaat naar school


            




-praat -en toonronde: vertelbord uitleggen + vertellen aan de hand van de foto's

-verhaal:Milan gaat voor de eerste keer naar school    
-versje: spinnetje  
-praat -en toonronde
-tv: dribbel gaat naar school / plop ziet een spook
-praat -en toonronde: met vertelbord


2
-kennismaken met de symbolen van elkaar
-de eerste afspraken en regels over de hoeken uitleggen: niks op de grond laten liggen +  alles blijft in de hoeken
-kennismaken met enkele vriendjes: de spinnetjes en de eitjes

-verjaardag van Loes: ijsje eten
-afspraken in verband met de tekenhoek in de kring uitleggen: symbool op de prent, dopje op de stift,.... + de plasticine en treinhoek in de gang uitleggen



-koken in de kring: saromapudding (vanille en aardbeien) maken
-kringspel: Wie is het spook?
-vlaamse kermis+stukje taart eten
-de kleuters worden naar keuze geschminkt
3
-weekkalender: kennismaken met appelmannetje + met maandag



-weekkalender aanpassen en bespreken + weeklied zingen: een nieuw appelmannetje, dinsdag, sporten met Eva
-computerhoek is open: robbie konijn en het bellenkasteel (leren de muis hanteren)
-weekkalender: woensdag tonen, appelmannetje, pictogrammen + groen en rood uitleggen net zoals bij de verkeerslichten groen is doorgaan naar school rood is stop de school is krikkrak gesloten
-computerhoek is open: robbie konijn en het bellenkasteel (leren de muis hanteren)

-weekkalender: donderdag tonen, appelmannetje, pictogrammen en groen/rood + lied
-computerhoek is open: robbie konijn en het bellenkasteel (leren de muis hanteren)

-wat is er volgende week....
-kimspel: wat is er verdwenen?(4 voertuigen)
4
-toneelforum met Steven en Marleen over veranderingen in school
-vrij spel: experimenteren in de verschillende hoeken, de hoeken ontdekken
-liedjes:hoofd en schouders, twee handjes op de tafel, ballon, visje visje, spinnetjes,... (onze handjes zijn de spinnen)
-Loes is jarig en schildert haar kroon
-aanbod: hun doos beschilderen + naar aanleiding van het verhaal van Karel een hoedje van papier versieren
-vrij spel: experimenteren in de hoeken en tot spel komen

-aanbod: hun doos beschilderen + naar aanleiding van het verhaal van Karel een hoedje van papier versieren
-vrij spel: experimenteren in de hoeken en tot spel komen
-liedjes van maandag herhalen met de pictogrammen
-aanbod: eigen schoendoos beschilderen + handen erop stempelen
-aanbod: schilderen aan de schildersezel

-vrij spel: experimenteren in de hoeken en tot spel komen 
-liedjes van maandag herhalen met de pictogrammen
-forum:
-aanbod: eigen schoendoos beschilderen + handen erop stempelen
-vrij spel: experimenteren in de hoeken en tot spel komen
5
-spelen op het terras en in de zandbak
-turnen met Eva: behendigheid
-spelen op het terras en in de zandbak of in de gang met de plasticine en de trein
-spelen op het terras en in de zandbak of in de gang met de plasticine en de trein

-spelen op het terras en in de zandbak of in de gang met de plasticine en de trein
-turnen met Eva: behendigheid

-spelen op het terras en in de zandbak of in de gang met de plasticine en de trein

  1. Taalbeschouwing
  2. Wereldoriƫntatie
  3. Wiskundige initiatie
  4. Muzische vorming
  5. Lichamelijke opvoeding

Geen opmerkingen:

Een reactie posten