vrijdag 11 oktober 2013

klasagenda: 07/10/2013 - 11/10/2013


maandag
07/10/2013
dinsdag
08/10/2013
woensdag
09/10/2013
donderdag
10/10/2013
vrijdag
11/10/2013
1

-praat -en toonronde

-praat -en toonronde
-schimmenspel "de spin die het te druk had"
-verhaal: uki, het konijn en de eekhoorn (Leander)
 
-praat -en toonronde




-praat -en toonronde
-video: "de spin" van koekeloere
-verhaal: Minie en Piepke en de spin 
-versjes 2x: de spin (zie blauwe lade) 
-verhaal: speelgoed in de wind (Stien en Bieke vertellen met voorwerpen)
-praat -en toonronde
-versje van de spinnen herhalen + 2 van de slakken (zie blauwe lade)



2
-kringgesprek: welke de dieren zijn er in het bos+ wie zie je tijdens de dag en tijdens de nacht in het bos (veel prenten tonen + bespreken)
-speurreuzen: samen met kleuter 2 zoeken naar prenten voor een cluedo over piraten + einde schatkist zoeken
(een voorproefje voor 16/11)
-bezoek aan het verzorgingscentrum:
-waarneming van de spin: Linus heeft spinnen mee. De spinnen doen we in kijkdoosjes. We bespreken de delen terwijl ik een spin teken.  
-kringgesprek  waar wonen de dieren in het bos in 2 groepen
-kookactiviteit:
pompoenpannenkoeken 
-waarenming van de pompoen
-zaadjes verwijderen + de rest van de pompoen in stukjes snijden voor in de diepvries. Daarmee maken we binnen 2 weken pompoensoep
-nieuwe hoeken in de klas
-hoeken vernieuwen 
-klas opruimen 
-kringgesprek over "het bos" met pictogrammen wat wel en niet mag
3
-Wat doen we deze week? + 
-de weekkalender
-de kalenders aanpassen en bespreken
-denkspel: domino van de herfst
-Wat doen we deze week? + 
-de weekkalender
-de kalenders aanpassen en bespreken

-de kalenders aanpassen en bespreken
-de boom met zijn herfstblaadjes in vijf kleuren: de vormen vergelijken, sorteren,... in 2 groepen
-de kalenders aanpassen en bespreken

 

-weekkalender: wat doen we volgende week?
-de kalenders aanpassen en bespreken

 
4
-speurreuzenforum
-vrij spel: experimenteren in de hoeken en tot spel komen
-klassikaalwerk: een bos maken in onze projectenbak: iedereen kiest iets om te maken + ook de techniek om het te maken. Zo creëren ze "hun bos"   
-vrij spel: experimenteren in de hoeken en tot spel komen
-klassikaalwerk: een bos maken in onze projectenbak: iedereen kiest iets om te maken + ook de techniek om het te maken. Zo creëren ze "hun bos" 
-boom met blaadjes
-vrij spel: experimenteren in de hoeken en tot spel komen
-klassikaalwerk: een bos maken in onze projectenbak: iedereen kiest iets om te maken + ook de techniek om het te maken. Zo creëren ze "hun bos"  
-vrij spel: experimenteren in de hoeken en tot spel komen
-klas6: vrij schilderen aan de schildersezel

-vrij spel met nieuw speelgoed: experimenteren in de hoeken en tot spel komen
-"herfst" mandala's
-vrije tekst bij hun schilderij van klas 6

5
-spelen in de gang + op het terras
-spelen in de gang
+ op het terras


-turnen met Eva:
-turnen met Eva: de herfstboom met zijn gekleurde blaadjes

-turnen met Eva: 
kleuren, verzamelen, sorteren,...  + met de bal

  1. Taalbeschouwing
  2. Wereldoriëntatie
  3. Wiskundige initiatie
  4. Muzische vorming
  5. Lichamelijke opvoeding

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen