woensdag 26 augustus 2015

de eerste klasweetjes

Het is bijna zover ..... naar de eerste kleuterklas.

Tijdens de vakantie heb ik de klas helemaal omgetoverd in een elfenklas.
Buiten op het terras staat een elfencaravan.
Op de muren van de klas schildert Kathleen elfjes en libellen.
Het is prachtig!!!
Tijdens de eerste week van het schooljaar zal Kathleen de klas verder schilderen.

Waarom een elfenklas?
Toen ik leidster was in het FOS hebben ze mij als totemnaam "libel" gegeven.
In sprookjes nemen de libellen de elfjes overal mee en dragen ze er zorg voor.
Dit ga ik ook doen met mijn elfjes (jullie ukjes).
Ik neem ze dit schooljaar mee van het ene avontuur in het ander avontuur en dit zal ik doen met heel veel liefde en zorg!

Wat valt er zoal te beleven tijdens de eerste week in de elfenklas?
We starten de eerste dag met een forum. Jullie zijn mogen gerust ook blijven!
Na het forum gaan we naar de klas en dan nemen jullie afscheid van jullie elfje. 

In de kring maken we kennis met elkaar, spelen we spelletjes, luisteren we naar een verhaal, zingen we liedjes, dansen we er op los, ....

Tijdens de eerste maand is het "zich thuisvoelen" in de klas heel belangrijk!!!

Ze ontdekken de verschillende hoeken en maken kennis met de  afspraken en regels van de klas.

Tijdens de eerste week krijgen ze ook turnen en yoga maar wanneer staat nog niet vast. 
Ik zal het jullie nog melden.

Tijdens de eerste week  versieren we naar eigen keuze onze doos en maken we een uil voor op de verjaardagsboom. 
Voor de rest is het voornamelijk experimenteren in de hoeken!

Vrijdagnamiddag is er Vlaamse kermis (zie hieronder).

Goed om weten:
data zwemmen voor kleuter 1 :

  • 6 oktober
  • 17 november
  • 15 december
  • 19 januari
  • 16 februari
  • 15 maart
  • 26 april
  • 24 mei
  • 21 juni
 


 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten