zaterdag 1 mei 2021

klasweetjes: 30/04/2021

 


Jean-B kapper - Wist je dat ... veel gestelde vragen over haar


  • Zoals ik al zei was het een week vol rollercoasters van emoties ... 
    Net als jullie ben ik momenteel wat emotioneel moe maar dat is normaal als je iemand zo lief hebt gehad! 
    Donderdag ben ik samen met Evelien en Evy  naar Amèlie geweest ... We moesten haar nog eens zien. Ze lag zo vredig en had een zachte glimlach .... een mooi, lief elfje zoals we ze kennen. 

    Woensdag nemen we afscheid van Amèlie. Evelien maakt een button met de unicorn erop. De unicorn op de button is degene die de kleuters zelf gekozen hebben om zo Amélie te herinneren. (zie sfeerbeelden)
  • Zoals jullie al in de mail van Jeffrey hebben vernomen gaan Evelien, Evy, Jeffrey en ik samen met jullie ukjes met de bus naar het uitvaartcenter Bockelandt. Wij vertrekken rond 11:20u.
  • We nemen bij haar afscheid en laten elk een ballon op. 
  • We zijn met 4 begeleiders aanwezig om jullie kindjes te ondersteunen tijdens dat moment. 
    Woensdag zal ik in de kring erover vertellen zodat ze weten wat er zal gebeuren. Ik zal vertellen dat ze een ballon zullen krijgen en die mogen oplaten naast de mooie witte prinsessenkist. Zo zijn we nog eens dicht bij Amélie. Ik zal ook vertellen dat ze mensen zullen zien wenen en dat is van verdriet. Maar dat mag en dat is niet erg want het is een teken dat ze haar graag zagen want ze was erg geliefd. Wij zagen haar graag en zij ook ons.
    Jullie mogen dit gerust ook vertellen aan hen. Zo horen ze het nog eens van jullie ook en dat heeft hen nog meer een vertrouwd gevoel.
    Fysiek afscheid is een deel van het rouwproces. Momenteel hebben ze alleen aan de hand van foto's afscheid genomen maar woensdag nemen we als groep en heel dicht bij haar nog eens afscheid van ons elfje.
    Als we met de bus terug naar school komen, staan jullie op het grote voetbalveld hen op te wachten. Mag ik vragen als ze naar jullie komen dat jullie jullie ukje laten vertellen hoe zij het hebben beleefd en  jullie reactie te koppelen aan hun gevoelens. Hun gevoelens herhalen en benadrukken .... het gevoel van erkenning geven. Geen eigen gevoelens op hen projecteren.  Het zou fijn zijn moest dit gebeuren hen een warm gevoel geeft.

  • Terwijl wij een ballon laten vliegen zal heel de school buiten bellen blazen. Onze ukjes zullen ook een bellenblazer krijgen en woensdagmorgen tijdens muzische zal Marleen met hen bellen blazen en liedjes over bloemen,... zingen.

  • In de kring is er een rouwhoekje (zie sfeerbeelden) ... dit tot einde het schooljaar. Als ze nood hebben om haar te zien dan kunnen ze even naar het hoekje gaan.

    Als er vragen en bedenkingen zijn mag je altijd naar mij komen.

    Onze conversaties gebeurde meermaals  via Nele  en dat verliep erg vlot. Ik had het deze week enorm druk en voor mij was het op die manier een verademing... waarvoor dank Nele. Bij deze wil ik jullie allemaal nog eens bedanken voor jullie steun ... het deed deugd!

    Evy zal nog tot woensdag naar de klas komen omdat ze het nog niet ziet zitten om vandaag afscheid van jullie ukjes te nemen. Ze zal nog wat helpen met het zaaien van de zonnebloemzaadjes, het versieren van de potjes en het vrij tekenen in Amèlie haar vrije tekstenboek....
    Ik heb gekozen voor een zonnebloem omdat die bloem mij een gelukzalig gevoel geeft en omdat je uit 1 bloem heel veel zaadje hebt om een plekje in jullie tuin te maken voor Amélie. Zo hebben we allen samen altijd een plekje vol zonnebloemen in onze tuin. 

    Bij deze wil ik al de helpende handen van deze moren nog eens bedanken. Het deed deugd om nog eens samen te zijn. Wanneer de volgende werkdag zal zijn hangt af van het weer. Ik hou jullie op de hoogte. Vanaf dan zullen ook de ouders van de peuterklas meehelpen maar vandaag was het even ons moment :o)


  • opvang of naar huis:
      Via deze link kan je noteren wanneer jouw ukje volgende week naar de opvang of direct naar huis gaat. Gelieve dit tegen maandagmorgen in te vullen. Alvast bedankt!
  • de sfeerbeelden van deze week vind je terug op deze link.



gezelschapsspelletjesnamiddag: 
  • Elke maand is er 1 keer de vrijdagnamiddag van 13.20u tot 15.00u. spelletjesnamiddag. Dan zijn ouders, grootouders en kennissen welkom om een gezelschapsspel te begeleiden. Al de begeleiders hebben een mondmasker op. We respecteren de afstandsregel onder de volwassenen. 
  • Jullie mogen zelf een spel meebrengen maar je kan ook een gezelschapsspel van de klas gebruiken.
  • de data zijn:       30/04 - 28/05 - 25/06
  • Wie voelt zich geroepen om een gezelschapsspel te begeleiden?
  • Daar jullie niet in de klas mogen komen, mogen jullie mij mailen als je een spel kan begeleiden.
  • Alvast bedankt!!
  • spelletjesnamiddag op  
zwemmen: 

  • Zolang de school code geel heeft, mag het zwemmen doorgaan.
  • We zwemmen we  in Meulebeke.
  • Dit op een donderdag van 09.20u tot en 11.45u. 
  • de data zijn:      28/04 - 10/06
  • Voor deze activiteit heb ik jullie hulp nodig:
    We zijn met 21 kleuters dus heb ik zeker 7 auto's nodig!
    -om te rijden /heen en terug
    -om te helpen met hun kleertjes aan -en uit te doen
    -om te begeleiden in en uit het zwembad
  • Wie voelt zich geroepen om op 01/10 te voeren en te begeleiden bij de watergewenning?
  • Daar jullie niet in de klas mogen komen, mogen jullie mij mailen als je mee kan + gelieve ook te melden of je al dan niet in het water gaat.
  • zwemmen op   
    alleen rijden:  
    niet rijden:   
    in het water + rijden:  
data: 

  • 13 mei en 14 mei: vrije dagen (Hemelvaart)
  • 20 mei: theater rotzooi (https://www.gusta.be/rotzooi/)
  • 24 mei: vrije dag (Pinkstermaandag)
  • 28 mei: spelletjesnamiddag
  • 10 juni:: zwemmen
  • 23 juni - 26 juni: poets -en klusdag in de klas
  • 24 juni: kleuterfestival
  • 28 juni: dorpsboerderij het nest
  • 29 juni: naar de jungle
  • Wat doen we na de paasvakantie?  
    • Evy komt nog tot woensdag  
    • maandag: forum   
    • woensdag: Marleen /  turnen / afscheid nemen van  Amèlie
    • donderdag:  Isabel
    • vrijdag: turnen + yoga

      Wat meebrengen / aanhebben? 
      • vrijdag  sportieve kledij  
      • woensdag reuzenhuistrui   
    •                                          
                                            Nog een fijne weekend,
    •                                                      Veerle

    Geen opmerkingen:

    Een reactie posten