zaterdag 14 mei 2011

brainstormen: robots

verhalen en boeken:
  • spidermuis
kringmomenten / bewegingsspel:
  • dansen als een robot
  • demonstratie van de robot van klas 5 en 6
wiskundige initiatie:
  • gelijke robots zoeken
 waarnemingen:
  • Wat is een robot? Waarvoor dient de robot?
  • prenten van verschillende robots waarnemen
beeldend:
  • schrijfdans robot
  • een gezamenlijke of individuele robot maken
  • http://www.knutselideen.nl/robot_knutselen.php
  • http://www.knutselidee.nl/sint/robot.htm
  • K3 robot tekenen you tube
  • kleurplaten
  • met verschillende vormen een robot maken (leggen op papier), rond de vormen tekenen en dan inschilderen
  • gekke brievenbussen van Pierre Prévost (handige handjes 36)
video/dvd: 
  • robots
  • you tube asimo
  • walI-E
  • http://www.schooltv.nl/beeldbank/zoek/?q=robot
  • koekeloere: verschillende dvd's over techniek(6 -10- 13)
kookactiviteit:
  • koken met de keukenrobot (een cake)
  • wortels en komkommer snijden met een snijrobot
  • broodmachine
versjes:
  • HINKIE TINKIE TONKIE TOT
    IK BEN NU EEN RO-HO-BOT

    STREK NU AL JE VINGERS UIT

    EN MAAK DAARBIJ EEN GEK GELUID.

    Mijn naam is Robbie Robot, ik ben gemaakt van staal.
    Mijn ogen zijn twee lampjes, dat vind ik heel normaal.
    Klik klak  rikke tikke tik, bliep, bliep, tsjeng boem.
    Mijn naam is Robbie Robot, ik ben gemaakt van staal.
    Mijn haar is een bos draadjes, dat vind ik heel normaal.
    Klik klak  rikke tikke tik, bliep, bliep, tsjeng boem. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten