vrijdag 10 januari 2014

klasagenda: 06/01/2014 - 10/01/2014


maandag
06/01/2014
dinsdag
07/01/2014
woensdag
08/01/2014
donderdag
09/01/2014
vrijdag
10/01/2014
1

-verhaal: Wizzy verhuist (ruzie maken)
 
-praat -en toonronde:
vertellen over de kerstvakantie (2x de kring)
-verhaal: Het geheim van ijsje 
-praat -en toonronde:
vertellen over de kerstvakantie



-praat -en toonronde:
vertellen over de kerstvakantie
-verhaal: boer Boris heeft 1 tractor, 2 schuren,3....10 (Linus) 
-praat -en toonronde:
vertellen over de kerstvakantie
-verhaal: heel voorzichtig (Linus)
 
2
-zangforum
-kindje van de dag: uitleggen  + uitvoeren voor de eerste keer
-de afspraken rond vrij spelen herhalen 
-de kleuters
observeren: hun spelvorm, hun sociaal gedrag, afspraken houden, ...
-de fluorjassen kenmerken en uitdelen
-kindje van de dag
-de kleuters
observeren: hun spelvorm, hun sociaal gedrag, afspraken houden,  ...
-kindje van de dag -kindje van de dag
-kookactiviteit: saromapudding "vanille" met sneeuwballen (eiwit + poedersuiker) zie blad blauwe lade
-hoeken vernieuwen
-kindje van de dag
-yoga: sherborne
-de verjaardag van Floor vieren: cake eten

 -kerstboom wegdoen  
-kringspel "voeldoos": Wat voel  ik in de doos? 

3
-Wat doen we deze week? + 
-het is winter
-de kalenders aanpassen en bespreken 
*tijdens het vrij spel:
-plasticine: de snoepjesmachine eerst klassikaal uitleggen en dan in kleine groepjes experimenteren
-lottospel : eerst klassikaal uitleggen en dan tijdens het vrij spel ermee spelen
-de kalenders aanpassen en bespreken 
-lottospel van Dora (Lily)







-de kalenders aanpassen en bespreken
-memorie "rox" van Kamiel



-de kalenders aanpassen en bespreken
-memoriespel "tellen" met Jana (Marthe)

-de kalenders aanpassen en bespreken + wat doen we volgende week?
4
-vrij spel: experimenteren in de hoeken en tot spel komen
-kroon voor Floor maken
-tekenhoek: vrij tekenen en stempelen 



-vrij spel: experimenteren in de hoeken en tot spel komen
-kroon voor Floor maken
-tekenen in het vrijetekstenboek + pengreep + kleuren benoemen
-handbeheersing: tekening vervolledigen met behulp van de stippellijn + inkleuren
-tekenprenten van  Dora (Flore)
-vrij spel: experimenteren in de hoeken en tot spel komen
-tekenen in het vrijetekstenboek + pengreep + kleuren benoemen
-handbeheersing: tekening vervolledigen met behulp van de stippellijn + inkleuren 
-tellen tot 5: 5 stippen op de lieveheerbeestje tellen en zelf ook 5 stippen tekenen

-tekenprenten van  Dora (Flore)
-vrij spel: experimenteren in de hoeken en tot spel komen
-klas 6: samen met klas 6 in de hoeken doelgericht spelen
 
 -vrij spel: experimenteren in de hoeken en tot spel komen
-tekenen in het vrijtekstenboek + pengreep + kleuren benoemen
-handbeheersing: tekening vervolledigen met behulp van de stippellijn + inkleuren 
-tellen tot 5: 5 stippen op de lieveheersbeestje tellen en zelf ook 5 stippen tekenen
5





-turnen: grondoefeningen op de matten

-turnen: omloop



  1. Taalbeschouwing
  2. Wereldoriƫntatie
  3. Wiskundige initiatie
  4. Muzische vorming
  5. Lichamelijke opvoeding

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen